Haal het maximale uit jouw horeca terras!

Na een lange tijd waarin je terras is gesloten vanwege de winter, is het nu weer tijd voor jouw terras om ervaring op te doen. Veel ondernemers proberen elke dag van te genieten tussen half twaalf en zeven uur, maar hoe zorg je ervoor dat je het maximale rendement haalt uit alle klanten die komen? Wij geven drie tips.

Zorg voor een plekje uit de wind

In Nederland hebben we meer dan eens te maken met een lekker windje. Op warme zomerdagen is dat lekker, maar het grootste deel van de dagen heb je liever een plekje uit de wind. Hoe zorg je nu dat je op warme dagen van wind kunt genieten, maar op koudere dagen juist plekken uit de wind kunt houden? Dat kan heel eenvoudig met speciale terrasschermen horeca die je kunt uitschuiven op het moment dat dat nodig is. Deze schermen staan gewoon vast bevestigd rondom je terras, waardoor je aan het begin en einde ook niet je schermen hoeft op te ruimen. Dit scheelt ook nog eens een hoop tijd, maar het ziet er ook super strak uit. 

Creëer verschillende stijlen

Sier je een zitplek op met verschillende materiaalcombinaties, dit noemen ze ook wel stijlen. Zo zorg je ervoor dat de een wat rustiger zit dan de ander. Dit is natuurlijk leuk voor het overzichtelijk houden én doordat ondernemers vaak ook heel slecht tegen stress kunnen is dit sfeer meteen al iets vergeten. Je moet blijven voorkomen dat stress tot ontplofbare situaties leidt. Als mensen het naar hun zin hebben blijven ze logischerwijs langer zitten, wat weer zorgt voor extra omzet. 

Blijf zo lang mogelijk open

Elke minuut dat jouw restaurant open is, is een minuut waarin je meer klanten zou kunnen winnen. Het is aan jou om de deuren zoveel mogelijk open te houden, zodat je geen potentiële klanten misloopt. Als je meestal alleen geopend bent na 15:00, loop je in de ochtend en begin van de middag enorm veel omzet mis. Het veranderen van de openingstijden naar een vroeger moment en het later sluiten zorgt er voor dat je ook een hele andere doelgroep aanspreekt. Aangezien veel mensen ’s morgens een andere voorkeur hebben voor eten dan ’s middags, zal het updaten van het menu de verkeersstroom zeker doen toenemen! Zorg daarom dat je naast het langer open zijn ook wel voldoet aan de verwachtingen van het nieuwe publiek.

Geef een antwoord